lördag 15 januari 2011

Snyft...Behöver tips & råd..

Hej på er alla goa vänner.
Denna lilla goa dam är mitt allt.
Har inga egna barn så Fia är mitt.
Hm..Ja ja kanske någon av er tycker så tramsigt.
Fia är 16 år blandras Schäfer labbe & Rottis
Den sista veckan sover hon inte om nätterna vankar av & an. Man blir så ledsen, för när man inte får sov & man vet att man har jobb & sköta om dagarna. Blir man lätt irriterad. Min lilla Fia har blivit dement. Men annars hur pigg som helst. Nytt foder & piller för lederna har gjort henne till en helt annan vovve. I natt sådär mellan 2&3 låg jag & tittade på henne Verkar inte som hon får någon ro alls. Någon som upplevt samma som mig. Ringde veterinären Men fick inte mycke tips där. Så nu frågar jag er...
Kramisar
Sus

7 kommentarer:

  1. MEN vännen! Inte är du tramsig för att du älskar din hund. Tvärtom. Så fin hon är. Tyvärr så vet jag inte mycket om hundar. HOPPAS någon kan hjälpa dig. Sänder er en stor kram ♥

    SvaraRadera
  2. Usch, stackars dig förstår att du ahr det svårt.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. hej vännen! För det första så ska jag säga dig att du inte är tramsig, släpp det. Fastän jag har barn så är jag väldigt mammig med mina djur..de är med i familjen..har bla haft en kanin som fick somna in på en fin bädd i sängen mellan mig och maken..alltmedan jag klappade honom till han drog sin sista suck och mina tårar sprutade...så tramsig..never!

    Har inte varit med om ditt problem men jag tror att jag hade rådfrågat mer än en veterinär..kanske två eller tre..se vad de har att ge för råd.

    Lider med dig...vet hur det är ju...

    Hoppas ni får sova i natt, kram/caja

    SvaraRadera
  4. Du älskar din hund lika mig mig, jag är också för tramisg mied min lilla Tyra, min man säger ofta - Du tänker bara på Tyra!
    Ja men hon kan ju inte prata så jag för hennes talan säger jag. :)
    Men om du säger att hon är dement din lilla hund , så är de vanligt att dementa är uppe o traskar på natten, gäller människor också.
    Hoppas hon kommer till ro på nätterna snart, hon har de skönt i sängen i allafall.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Tyvärr har jag inga tips att ge dig. Vad ledsamt att hunden inte verkar må bra. Jag skulle åka till veterinären för undersökning. Hoppas att det ska ordna sig till det bästa.

    SvaraRadera
  6. Tramsig är du absolut inte, tyvärr har jag inga tips att komma med.....
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  7. Hej,
    Håller med de andra...du är inte alls tramsig! Dessa underbara djur är ens allt!!
    Förstår att det är jobbigt. Jag hade definitivt gått till veterinären...tyvärr är man lite maktlös. Hoppas på det bästa för vovven din och er!
    Roligt att du besökte mig! Jag såg sen Bali, var inne och tittade. Åh, vad mycket fint! Aj aj...jobbigt blev det ;)
    Såg också att du skulle på inredningsresa, fanns inga platser kvar men WOW vad kul det hade varit! Hoppas nu ni får sova inatt...och gå du till vet.
    Kram Therese

    SvaraRadera