måndag 5 augusti 2013

Trädgårds mässa...

 Hej
Var tillsammans
med min mamma & gjorde ett besök
hos
Catharina Engholm
som driver  
KullaGourmet
Hon säljer den mest goda parmesan osten
jag vet.
Innan jag visste var hon bodde
körde jag alltid till en julmarknad i Landskrona
för att köpa osten.
Men nu kan jag köpa den när jag vill. 
Det var olika utställare
 som stod lite runt om i trädgården
Massor med fina saker
Blommor skulle jag kunna köpa i mängder
Men jag får vänta till nästa år,
se vad som växer i vår egen trädgård.
Blir flytt i höst & då lär jag inte se några växter.
 
 
 Anki " morskakeri"
var på plats
Så en & annan kaka fick följa med hem
Jag sålde hennes super goda
marsipan till jul & påsk
i min lilla butik..
Hm...
Fick sluta med detta
Gissa vem som åt upp dom??
 
På gräsmattan stod en dam
som gör keramik
Jätte fina saker
Den vita vasen med blåa blommor på
kunde jag inte motstå.
Ska ta mig hem till henne för hon gör skålar också
vill ha en stor salladsskål.
Ser ni lavendelhäcken under fönstren?
Nu vill jag önska er en fin
Måndags kväll
Kram på er
Sus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar