fredag 23 november 2012

Yes....Nu kommer bilder från julmarknaden

 Hej på er 
Satt uppe till 2 i natt innan jag fick rätt på bloggen 
Men nu går det igen.
Var på Julmarknad förra helgen i Landskrona
Bilden ovan är på gården där man kommer in.
&
bilden nedan är från växthuset
tyvärr ingen bild på bara det.
Här inne stod en helt underbar människa
A-Stina Witt
Som har Gula huset i Viken.
Klicka här så kommer ni dit.
Jag köpte den Cerisrosa koftan & handledsvärmare av henne
Lilla bilden till vänster nere ser ni hur dom ser ut.



 Bilden ovan hade jag velat ha som sista
För det var mörkt när vi gick 
&
Bilden nere till höger är på allt det jag köpte utom koftan
givetvis fortsatte vi på skumpan från frukosten.
I alla fall
 är det lite bilder på vad som fanns på vägen
Bilden nedan 
Är på en tjej som var "Magisk"
Anneli M
Hon har skrivit en diktbok
som tyvärr ej var klar till denna dagen.
Räckte med att hon läste några dikter 
så rös jag i hela kroppen
Klicka Här 
om ni vill kika på hennes sida
Hon är textilkonstnärinna oxå
" Av siden, sammet, pärlor och band
skapar jag mina drömmar"

 Det stod grupper med gran kvistar, hjärtan med 
ljus i mm
längst vägen till alla mysiga utställare.
Marknaden är i ett hus med inner gård där det finns uthus som olika utställare står i + att även hyresgäster i huset är med & öppnar dörrarna till sina hem
där det står utställare inne
Nedan är Joakims kök
 där min väninna bakar lussekatter
Bilden uppe till höger ser man olika storlekar på mandelkvarnar.
Jag hoppas det går att klicka på bilden för & få den större så ni ser ordentligt.
 Här nedan ser ni en som öppnat dörren till sitt hem
hon hade gjort massor av goda kakor
marmelader mm..
Man kunde avnjuta hennes super goda fisksoppa 
Nu ska jag ut i det fina värdet & göra en massa ärenden
Hem till väninnan & äta lunch & ha lite tjej snack
Önskar er alla en 
fin helg
Kramisar
Sus

6 kommentarer:

  1. Så mycket fina bilder på allt vackert, alltid kul att få gå på julmarknad! Ha en fin helg! Kram Iréne

    SvaraRadera
  2. Anonym23/11/12

    Trevligt att få följa med på detta, man blir väldigt inspirerad :)
    Ha en fin helg
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Ville bara titta in och önska en fin helg.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Mycket fint har du fångat!
    Betalade du för en månad nu så du har mer utrymme?

    Ha en bra kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Men så de krånglar på blogger. Får se hur jag gör...har liksom inte tid att hålla på med sånt nu för det är så mycket med jobbet för tillfället. Har du sett någon info om vårens resa? Klart att jag vill med men måste veta datum först eftersom vi har några födelsedagar i vår.

    Mysigt ställe du har varit på.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Åh vilka vackra bilder från en fantastisk marknad!
    Ha en fin vecka!
    Kram/Lena

    SvaraRadera