fredag 13 april 2012

Gissa..


 Hej på er 
Mmm.. Idag har jag varit fri
Dimma när jag vaknade..
Men sen tittade allt solen fram.
Har varit på Auktionsverket & kollat,
se om jag ska buda på något.
När jag kom hem tog jag ett tag med snabeldraken
&
Har kört på denna påsen hela vintern
tänkte nu måste jag ta hand om den & sitt innehåll
Skålen ovan skall fyllas med det som är i påsen
Kan ni gissa vad som döljer sig i den?


 Har så klart hunnit sitta ute en stund i solen
Denna växt har kommit upp i mellan en gammal 
sten gång
Någon som vet vad det är?
Är ca 40-50 cm i diameter
så en liten maskros
som blommar så fint.
Ha nu en riktigt härlig helg
Kramisar
Sus

2 kommentarer:

  1. Gooodis??? Eller kanske en liten ros...? Fina loppisfynd du hade gjort! Jag har lite loppis abstinens efter Thailandsresan, får se om jag kommer ifrån hemmet en liten stund idag lördag... Håller på och förbereder äldste sonens 20-års middag för släkten på söndag. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Kan det vara fina stenar kanske.
    Kan bladrosetten vara en Digitalis på G.
    Ha en fin lördag!
    Kram Katha

    SvaraRadera